Kristen Hawley - Tjejen med mer talang en JB?


Kristen kramar om domaren Alyse Gilbert efter att hon vunnit! Tillvänster står Justin Bieber och trean Leah Keeley. 

Justin Bieber är antagligen den största tonåriga popstjärnan i världen just nu, men det var inte länge sedan han fick nöja sig med andraplatsen. År 2007 tävlade den då 12-årige Justin mot Kristen Hawley i Stratford Star Competition (en tävling som kan liknas med idol i en stad). Fastän den nu 19-åriga Kristen, som var 16 när hon var med och tävlade, inte har bombarderats med berömmelse som Justin Bieber, har hennes prestation inte gått den lilla staden på 30.000 invånare obemärkt förbi. "Många i Stratford känner igen mig som tjejen som vann över Justin Bieber." säger hon. Just nu studerar Kristen Hawley musik på Brock University i St. Catherines, men hon åker hem till Stratford för att arbeta varje sommar. Hon säger att hon ofta blir stoppad av Bieber-fans som känner igen hennes namn eller ansikte från YouTube-videor från tävlingen. "Jag har haft folk som kommer fram till mig och ber mig att ta bilder med dem." säger hon. "Jag tycker att det är roligt, jag har inget emot det." 
Trots att hon vunnit över Justin Bieber är hon allt annat än avundsjuk på hans framgångar. "Det är helt fantastiskt att någon från Stratford har lyckats så här bra... Alla här tycker att det är helt overkligt att han har nått så långt." När de växte upp i Stratford var de inte vänner på grund av åldersskillnaden, men Kristen sa att de ofta småpratade om de stötte på varandra. Hon kommer ihåg när Justin satt med henne när hon sjöng O'Canada på Startford Junior B's hockeymatcher. "Nu önskar jag att jag satt med honom istället", säger hon skrattandes. Efter att Kristen vunnit Stratford Star fick hon spela in en singel för en lokal countryradiostation. Hon säger att hon skulle älska att göra karriär som artist, men om det inte fungerar så hoppas hon på att bli musiklärare. Och även om Kristen Hawley's hjärta klappar för countrymusiken så säger hon att hon definitivt ser sig själv som ett Bieberfan. "Jag köpte hans skiva och jag har hans musik på min iPod... den är fantastisk" säger hon.
Så kommer Kristen att finnas på plats på söndag under Justin Bieber's konsert i John Labbatt Centre? "Jag har ingen biljett", säger hon. "Men jag skulle älska att se honom uppträda."

Tagen från JustinB.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback